Sunday 10 March 2013

Di Mana Pakatan Pembangkang?


Persoalan ini timbul di minda Tinta, tak kala kerajaan dan pelbagai pihak sedang bertungkus lumus untuk membebaskan bumi Sabah daripada pihak penceroboh. Anggota-anggota PDRM dan ATM bersabung nyawa demi kedaulatan negara tetapi pihak pembangkang membisu seribu bahasa. Apakah pihak pembangkang ini turut bersetuju dengan apa yang sedang berlaku di Sabah sekarang???????

Tinta agak terkilan dengan sikap pembangkang kerana sanggup mengadai apa sahaja asalkan hajat mereka tercapai. Bagaimanalah agaknya kalau pihak pembangkang di takdirkan memerintah negara Malaysia yang tercinta ini?. Adakah mereka akan redha di atas pencerobohan yang berlaku? Dalam banyak isu yang timbul di dalam atau di luar negera, pihak pembangkang secepat kilat memberikan respon mereka tetapi mengapa tidak di dalam isu pencerobohan di Sabah.

Persoalan ini mungkin timbul di benak firkiran kebanyakan rakyat. Apakah pihak pembangkang takut atau malu untuk menyokong apa yang telah dilakukan oleh pihak PDRM dan ATM. Pada pandangan Tinta, ada benarnya jua mereka ini malu untuk mengakui hakikat sebenar kerana mereka sebelum ini sentiasa menghina atau memperlekehkan keupayaan pihak berkuasa.

Tinta berharap kepada pihak pembangkang agar dapat menerima hakikat bahawa keselamatan negara adalah keutamaan sebenar. Apa gunanya berpolitik kiranya negara hura hara. Mempertahankan tanah air adalah wajib bagi umah ISLAM. Ketepikanlah seketika kepentingan politik, marilah kita sama-sama memberi sokongan dan doa semoga pihak berkuasa kita berjaya dalam misi mereka untuk menghapuskan para penceroboh yang durjana...........

Ya Allah, Kau berikanlah kekuatan dan kejayaan kepada para pejuang-pejuang kami demi agamaMu, bangsa dan negara.....Kau kurniakanlah ihsanMu terhadap pejuang-pejuang kami yang telah gugur, Kau salutilah dengan kesabaran dan ketabahan kepada keluarga pejuang-pejuang kami yang telah pergi......Amin

No comments:

Post a Comment